رباتیک صنعتی در اسپانیا

۱۰ بازديد
رباتیک صنعتی در اسپانیا گسترش می یابد و در انتظار توسعه نظارتی برای نمایندگی ls در اصفهان تضمین کیفیت و ایمنی در فرآیندها است.
استفاده از ربات‌های مشارکتی (COBOT) و وسایل نقلیه هدایت‌شونده خودکار (AGV) سالانه به‌ویژه در صنعت خودروسازی افزایش می‌یابد، اما آنها فقط دو استاندارد خاص دارند.

آنا دیاز راموس
مشاور واحد تجاری ایمنی فرآیند / ایمنی فرآیند، TÜV SÜD

پنجشنبه 18 جولای 2019

استفاده از ربات ها در صنعت اروپا و اسپانیا همچنان در حال رشد است. بر اساس آخرین گزارش فدراسیون بین المللی رباتیک، عرضه ربات های صنعتی در اروپا 7 درصد افزایش یافته است و از 67000 به 71000 دستگاه در سال گذشته رسیده است و در سال 2020 بیش از 1.7 میلیون ربات صنعتی جدید در سراسر جهان نصب خواهد شد. . اسپانیا یکی از بازارهای اصلی این فناوری است: دهمین بازار جهانی و چهارمین در اروپا است، تنها پس از آلمان، ایتالیا و فرانسه. با این حال، مانند سایر زمینه ها، قوانین و ICT با سرعت یکسانی پیش نمی روند. TÜV SÜD اشاره می کند که از نقطه نظر چارچوب نظارتی برای تضمین کیفیت و ایمنی در فرآیندهای صنعتی که این فناوری ها در آن دخیل هستند، کارهای زیادی باید انجام شود.

در بخش خودرو، که منجر به استفاده از رباتیک صنعتی می شود، بیشترین پیشرفت ها ربات های مشارکتی (COBOT) و وسایل نقلیه هدایت شونده خودکار (AGV) هستند، زیرا به شرکت ها اجازه می دهند فرآیندها را بهینه کنند، به سطوح بالایی از بهره وری دست یابند و رقابت خود را افزایش دهند.


COBOTS برای بهینه سازی کار در زنجیره تولید
آنها از زمان ایجادشان توسط جنرال موتورز در سال 1994، بزرگترین توسعه خود را سپری می کنند، زیرا آنها "دوش به دوش" با اپراتورهای زنجیره تولید کار می کنند و راه های جدیدی برای کار ایجاد می کنند. سیستم‌های امنیتی آن که امکان تشخیص برخورد و محدود کردن قدرت و/یا نیروی ربات را فراهم می‌کند، حصارهای حفاظتی محیطی را غیرضروری می‌کند و استفاده از آن را در مناطقی که قبلاً به دلیل محدودیت‌های فضا و امنیتی استفاده نشده بود، تسهیل می‌کند. یک مثال از این تعامل ربات با اپراتور است که به عنوان یک ابزار هوشمند در عملیات پیچ‌سواری در مناطقی که دسترسی اپراتور به دلایل ارگونومی و تکرارپذیری دشوار یا غیرممکن است، عمل می‌کند. این به نوبه خود باعث کاهش زمان چرخه می شود و در نتیجه بهره وری را افزایش می دهد.

ادغام آن در صنعت خودرو، عمدتاً به دلیل کمبود فضا در کارخانه، امکان خودکارسازی کارهای غیر ارگونومیک یا تکراری، بهبود زمان مونتاژ، انعطاف پذیری بیشتر اتوماسیون برای تغییر محیط ها و خودکارسازی کار در مناطق محدود را فراهم می کند.

AGV باید توزیع را تسریع کند


استفاده از AGVها نیز رو به افزایش است، زیرا آنها نیازی به راننده ندارند، امکان استفاده بهتر از فضای کارخانه را فراهم می کنند، در فضای ذخیره سازی میانی صرفه جویی می کنند زیرا قطعات مستقیماً از محل تولید خود به نقطه مصرف منتقل می شوند و همچنین مسیرهای لجستیک داخلی را بهینه کنید. آنها دارای یک سیستم از نوع اسکنر هستند که به آنها امکان می دهد موانع را شناسایی کرده و بنابراین در صورت لزوم سرعت خود را کاهش داده یا متوقف کنند و توزیع مواد را بین مناطق تولید یا انبارها بهینه می کند.

برای مشاور واحد تجاری ایمنی فرآیند TÜV SÜD، آنا دیاز راموس، "اگرچه این فناوری ها در فرآیندهای تولید بخش خودرو گنجانده شده اند، از نقطه نظر چارچوب نظارتی هنوز کارهای زیادی باید انجام شود." تنها یک استاندارد، ISO-TS 15066، COBOT ها را تنظیم می کند، که مکمل دو استاندارد نوع C موجود در روبات های صنعتی (UNE 10218-1 و 10218-2) است. او می افزاید: «انتظار نمی رود که سایر استانداردهای خاص UNE تا سال 2020 آشکار شوند. در مورد AGV ها، فقط UNE15025 1525 در لیفتراک وجود دارد، بنابراین "توسعه نظارتی بیشتر وجود دارد". به عقیده وی، "انقلاب صنعتی 4.0 یک چالش بزرگ برای مشاوران ایمنی ماشین آلات است، زیرا تا یک هم افزایی کامل بین ماشین های خودکار و افراد از نظر ایمنی راه طولانی در پیش است".

در همین حال، صنعت 4.0 به پیشرفت خود ادامه می دهد و روابط بین کارخانه واقعی و مجازی را تقویت می کند، تا زمانی که به صنعت 5.0 تبدیل می شود که در آن کوبات ها همگام با انسان ها کار می کنند و هیچ محیط یا فرآیندی وجود ندارد که اتوماسیون غیرقابل تصور باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.